کالری پسته چقدر است؟ (مقدار کالری باورنکردنی پسته!)

معرفي بهترين لباس هاي عروس با جديدترين مد ها

کالری پسته چقدر است؟ (مقدار کالری باورنکردنی پسته!)

۹ بازديد
کالری پسته چقدر است؟ (مقدار کالری باورنکردنی پسته!)

پسته یکی از مغذی ترین و بهترین دانه های خوراکی و آجیل های موجود در جهان است که به دلیل ارزش غذایی و مواد مغذی که دارد، خواص بسیار زیادی نیز می تواند برای مصرف کننده خود داشته باشد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پسته یکی از گران قیمت ترین و دوست داشتنی ترین انواع آجیل است که علاقه مندان زیادی در سراسر جهان دارد و یکی از شناخته شده ترین دانه‌های خوراکی است. پسته در واقع درختی کوچک است که میوه آن دانه‌ای خوراکی است که با دو لایه محافظ سفت و پوست نرم روی آن محافظت می‌شود. سرچشمه این درخت از خاورمیانه و آسیای میانه و کشورهایی مانند ایران، سوریه، ترکمنستان و افغانستان می‌باشد. این درخت میوه‌ای تولید می‌کند که یک دانه خوراکی بسیار خوشمزه و لذیذ است.

پسته یکی از مغذی‌ترین و بهترین دانه‌های خوراکی و آجیل‌های موجود در جهان است که به دلیل ارزش غذایی و مواد مغذی که دارد، خواص بسیار زیادی نیز می‌تواند برای مصرف کننده خود داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با مقدار کالری پسته، ارزش غذایی آن و خواص پسته آشنا کنیم.

اگر قصد بررسی قیمت و خرید پسته تازه و درجه یک را دارید؛ در سایت هفت مغز شما می‌توانید به راحتی برای خرید پسته اکبری، احمدآقایی، کله‌قوچی، فندقی و خرید مغز پسته اعلاء اقدام کنید و در هرجا که مایل هستید تحویل بگیرید.

کالری پسته چقدر است؟

کالری مواد غذایی که می‌خوریم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در هنگام خوردن و در رژیم غذایی خود باید به آن دقت کنید. کالری پسته مقدار انرژی است که از طریق کربوهیدرات‌های پسته به بدن شما میرسند. انرژی نیز همان چیزی است که ما برای ادامه دادن به فعالیت‌های روزانه و زندگی خود به آن نیاز داریم.

دانه‌های خوراکی و آجیل‌های مختلف معمولاً از مقدار زیادی کالری در هر ۱۰۰ گرم خود بهره مند هستند و خوردن آنها می‌تواند انرژی بسیار زیادی به شما بدهد. اما کالری زیادی در بدن می‌تواند باعث چاقی نیز بشود پس باید به میزان کالری که در طول روز مصرف می‌کنید دقت کنید. پسته نیز یکی از دانه‌های خوراکی است که می‌توانید از آن برای گرفتن انرژی استفاده کنید چون کالری بالایی دارد. در هر ۱۰۰ گرم مغز پسته خام، ۵۶۲ کالری وجود دارد. این مقدار کالری می‌تواند به شما انرژی زیادی بدهد که بتوانید کارهای روزمره خود را به خوبی انجام دهید.

ارزش غذایی پسته:

کربو هیدارات: ۲۷.۵۱ g

فیبر: ۱۰.۳g

چربی: ۴۵.۳۹g

پروتئین: ۱.۰۳g

ویتامین B۱: ۰.۸۷ mg

ویتامین B۲: ۰.۱۶ mg

ویتامین B۳: ۱.۳ mg

ویتامین B۶: ۱.۷ mg

ویتامین C: ۵.۶ mg

ویتامین E: ۳.۸۱ mg

ویتامین K: ۱.۴ mg

کلسیم: ۵۲ mg

پتاسیم: ۱۰۲۵ mg

آهن: ۳.۹۲ mg

منگنز: ۱.۲ mg

منیزیم: ۱۲۱ mg

فسفر: ۴۹۰ mg

روی: ۲.۲ mg

کالری و خواص پسته

خواص پسته

 

۱. بهبود عملکرد قلب

 

پسته حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که مانع از تشکیل پلاک‌های خونی در درون شریان‌های و انسداد آنها می‌شوند. مصرف پسته می‌تواند از این طریق به سلامت قلب شما کمک شایانی بکند. پسته همچنین فشار خون را پایین می‌آورد و سطح کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد و تقریباً همه عوامل به وجود آمدن بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

۲. پیشگیری از ابتلا به سرطان

اگر کمی راجع به بیماری سرطان مطالعه کرده باشید، این موضوع را می‌دانید که چیزی به نام رادیکال‌های آزاد در بدن هستند که سلول‌های ما را دستکاری می‌کنند و بیماری‌هایی مانند سرطان را در ما به وجود می‌آورند. راه مقابله با رادیکال‌های آزاد، مصرف مواد غذایی با آنتی اکسیدان بالاست. آنتی اکسیدان‌ها در بدن به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازند و اجازه بروز سرطان و رشد تومورهای سرطانی را به آنها نمی‌دهند. پسته نیز یکی از آجیل‌های متعدد است که منبع آنتی اکسیدان های قوی شناخته می‌شود.

۳. بهبود عملکرد سیستم عصبی

پسته حاوی سروتونین و ملاتونین است و هر دو این مواد مغذی در شادتر شدن شما تاثیر بسیار زیادی دارند و افسردگی را نیز کاهش می‌دهند. پسته در تولید اسید آمینه موثر است. با مصرف پسته شما می‌توانید سیستم عصبی بدن خود را نیز تقویت کنید و شاد تر نیز باشید.

۴. بهبود قدرت بینایی

مشکل بینایی از مشکلاتی است که برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد و ضعیف شدن چشم برای خیلی از افراد اتفاق می‌افتد. جوان‌تر ها ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند و چشمشان ضعیف شود و افراد مسن نیز معمولاً درگیر مشکلاتی همچون آب مروارید می‌شوند. پشته سرشار از ویتامین A می‌باشد و برای جلوگیری از بروز مشکلات چشمی و افزایش قدرت بینایی، بسیار مناسب است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

۵. بهبود وضعیت دستگاه گوارش

مصرف پسته برای بهتر شدن هضم غذا بسیار موثر است. فیبر موجود در این ماده غذایی عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و با مصرف پسته روده‌های شما نیز به خوبی کار می‌کنند و درگیر مشکلاتی همچون یبوست نمی‌شوید.

با کالری پسته آشنا شوید

 

۶. جبران کم خونی

پسته مشکلاتی همچون کم خونی و فقر آهن را نیز برطرف می‌کند. این ماده غذایی سرشار از آهن می‌باشد و در تولید گلبول‌های قرمز و افزایش تولید آنها بسیار موثر است. مسی که در درون پسته وجود دارد، در جذب آهن در بدن تاثیر بسیار زیادی دارد و آهن نیز برای بدن یک ماده معدنی بسیار مهم است. با مصرف پسته می‌توانید مس بدن را افزایش دهید و آهن موجود در مواد غذایی را نیز به طور کامل‌تری دریافت کنید.

۷. صاف و درخشان شدن پوست

اگر دوست دارید که همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید، باید مواد غذایی را مصرف کنید که ویتامین E و سلنیوم به اندازه کافی داشته باشند. ویتامین E مانع از چروک شدن پوست شما می‌شود و همیشه آن را صاف نگه می‌دارد و سلنیوم نیز التهاب‌ها و آسیب دیدگی‌های پوست را بهبود می بخشد. سلنیوم همچنین مقدار انسولین در بدن را کاهش می‌دهد و در درمان آکنه و جوش نیز بسیار موثرند. پسته منبع کاملی از ویتامین E و سلنویم است.

۸. پیشگیری از آرتروز و پوکی استخوان

یکی دیگر از مواد معدنی که به وفور در پسته یافت می‌شود کلسیم است که در محکم‌تر شدن استخوان‌های بدن شما تاثیر بسیار زیادی دارند. آنتی اکسیدان های پسته نیز در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روماتیسم و آرتروز بسیار موثر است.

تاثیر پسته در وزن شما

یکی از موضوعاتی که به کالری پسته نیز مربوط می‌شود، تاثیرات پسته در وزن شماست. پسته به دلیل فیبری که دارد می‌تواند با ایجاد حس سیری در شما باعث کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن شود. اما زیادی روی در مصرف پسته می‌تواند به دلیل کالری فراوانی که دارد، باعث اضافه وزن شما نیز بشود. پس در مصرف به اندازه پسته باید دقت بسیار زیادی داشته باشید.

جهت بررسی قیمت و خرید پسته تازه می‌توانید هم اکنون از سایت خرید اینترنتی آجیل هفت مغز اقدام کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.