آرشیو شهریور ماه 1400

معرفي بهترين لباس هاي عروس با جديدترين مد ها

با انواع مدل آستين مانتو، بيشتر آشنا شويد!

۴۳ بازديد

با انواع مدل آستين مانتو، بيشتر آشنا شويد!

آستين از بخش هاي مهم لباس است كه تاثير زيادي روي جذابيت و زيبايي آن دارد. اين تاثير تا جايي است كه شما با استفاده از يكي از انواع مدل آستين زنانه و دخترانه مي توانيد جايگاه و نوع لباس را عوض كرده و حتي در چاق و لاغر نشان دادن شما موثر است. از اين رو بهتر است كه شما با مدل انواع آستين مانتو آشنا شويد تا با توجه به اندام و استفاده خود بتوانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد.

در گذشته اين طرز فكر وجود داشت كه براي داشتن يك مانتو منحصر به فرد بايد به سراغ دوخت و برش هاي خاص و پارچه هاي گران قيمت بروند. اما شما مي توانيد با تغيير جزيي در مدل آستين مانتو يا مدل مچ آستين مانتو مي توانيد مدل ديگري خلق كرده و از آن استفاده نماييد. در ادامه اين مطلب ما را همراهي كنيد تا شما را با انواع آن آشنا كنيم.

انواع مدل آستين مانتو زنانه و دخترانه ۲۰۲۱

خيلي از افراد و خانم ها لباس هاي بدون آستين را جذاب تر مي دانند، اما پوشيدن لباس هاي آسيتن دار موجب مي شود تا از پوست شما محافظت شود. در اين ميان افرادي كه زير بغل افتاده دارند بايد حتما به دنبال لباس هاي با آستين باشند.

در حالت كلي دو نوع آستين وجود دارد: آستين هاي سر خود و چسبيده و آستين هاي جداگانه. جداي از آن براساس قد نيز پنج نوع آستين مانتو وجود دارد: مدل حلقه اي، مدل كاپ، مدل كوتاه، مدل سه ربع و مدل كامل يا بلند.

هر مدل مانتوي با توجه به نوع وسبك خود نيازمند آستين متناسب با خودش است. در جدول زير شما را با انواع مدل آستين مانتو با توجه به دوخت آن آشنا مي كنيم و در ادامه به توضيح چند مدل رايج آن مي پردازيم.

معمولي پروانه اي افتاده فانوسي مربعي

 

 

چين دار پافيلي فانتزي گل رز حلزوني
آف شولدر كيمونو پفي كلاسيك مثلثي چاك دار روي هم دلمان بالدار برگي
بيشاب دراپه فرشته اي ژوليتي ويراگوا شاعري ساده لوله اي تزئيني پرنسسي طرح گل
شنلي خفاشي بادكنكي فيليپيني كيسه اي خربزه اي زيپ دار كپ پروانه اي
گلبرگي كلاهي مچي پيلي دار دهقاني ژيگو نامتقارن تي شرتي گشاد
كلوش مردانه رگلان پليسه دلمن بندي اسپانيولي پاكتي كركره اي

 

مدل آستين مانتو كتي

بيشتر از اين مدل آستين براي كت هاي رسمي مردانه و زنانه استفاده مي كنند. اين نوع به دليل دو تكه بودن در طول موجب ايستايي بهتر پارچه و خوش فرم تر شدن لباس مي شود از اين رو پوشيدن مانتو كتي موجب كشيده تر شدن دست ها مي شود. يقه مناسب براي آن ها، يقه انگليسي است. از مدل آستين كتي مي توان براي دوخت انواع پالتو و باراني استفاده كرد.

مدل آستين مانتو مجلسي شيك

عوامل زيادي وجود دارد كه شما يك مانتو را جز مانتو مجلسي بدانيد. جداي از جنس پارچه مانتو كه بايد از كرپ، گيپور، حرير يا فاستوني باشد بايد به مدل آستين و يقه مانتو نيز توجه كنيد. آستين هاي مانند فانوسي و كتي با انواع تزئينات سنگ دوزي، گلدوزي و مرواريد دوزي مي توانند به تنهاي مانتوي شما را به يك مانتو مجلسي شيك تنبديل كنند.

مدل مانتو آستين پفي

در اين مدل از قسمت هاي بالاي سرآستين چين هاي ريز كم يا زياد دارد و اين حالت پف تا پايين ادامه دارد. مقدار و اندازه پف كاملا سليقه اي است به عنوان مثال در بعضي از نمونه ها چين از سرآستين كمتر و در قسمت هاي سراستين زياد مي شود. از اين مدل خواستني براي دوخت لباس عروس نيز استفاده مي كنند. اكثر آستين هاي پفي از نوع كوتاه هستند، اما مي تواند تا آرنج نيز برسد.

مدل مانتو آستين فانوسي

اين نوع نمونه اي از آستين هاي دو تكه است. نام اين مدل آستين مانتو به اين دليل است كه هم از قسمت مچ، گشاد بريده مي شود و هم از قسمت بالايي كه به تكه اصلي استين چسبيده شده است. اين نوع براي طراحي مدل آستين مانتو مجلسي شيك است.

مدل مانتو آستين مچي

امروزه مانتوهاي با آستين مچي بسيار مرسوم است. در اين نوع مدل بخشي به عنوان مچي به اندازه ۳ تا ۵ سانتي متر و بيشتر در نظر گرفته مي شود. در بعضي از نمونه براي مجلسي كردن مانتو، قسمت مچي مانتو را تزئين مي كنند.

مدل آستين فانتزي مانتو

مدل آستين فانتزي مانتو

آستين هاي فانتزي در گذشته بسيار رواج داشته اند و بعد از مدتي از مد رفته اند، سپس بعد از مدتي دوباره به دنياي مد بازگشته اند. در واقع با گسترش يافتن مانتوهاي جلو باز، بازار اين مدل آستين داغ تر شد. در بين انواع مدل آستين مانتو، اين مدل از نمونه هاي پرطرفدار است كه جذابيت و زيباي فوق العاده اي به لباس مي دهد. از نمونه هاي معروف ان مي توان به گره اي، پاپيوني و عروسكي اشاره كرد.

مدل آستين ساده مانتو

اين نوع از اصلي ترين مدل هاي آستين است كه با توجه به فرم و اندازه بدن در نظر گرفته و برش مي خورد. با توجه به اين كه اين مدل به اندازه بدن نزديك تر است مناسب براي تمام فرم هاي اندام است و از انواع مچي ها مي توان در آن استفاده كرد. البته اندازه آن كاملا سليقه است و با توجه به نوع لباس تان طراحي مي شود. به عنوان مثال آستين كوتاه ساده براي تي شرت مناسب بوده و مدل آستين سه ربعي براي مانتوهاي تابستاني مناسب بوده و از آن جايي كه موجب نمايش دستبند و زيورآلات مي شود به آن آستين دستبند نير مي گويند.

مدل آستين كلوش

اين مدل استين مانتو از ترندهاي سال ۲۰۲۱ است كه به آن آستين لاله اي، زنگوله اي و bell معروف است. مقدار كلوش بودن آستين متفاوت است؛ ممكن است كه از تمام قد باشد يا اين كه از آرنج كلوش شده باشد يا اين كه كوتاه بوده و از سرشانه كلوش شود.

با توجه به گشاد بودن اين نوع آستين، مناسب براي خانم هاي است كه داراي بازوهاي چاق هستند. براي جذابيت بيشتر آن مي توانيد از تزئيناتي مانند توردوزي استفاده نماييد.

آستين رگلان

اين نوع آستين داراي محبوبيت  زيادي است و در انواع مانتوهاي قديمي و جديد قابل استفاده است. اين نوع از قسمت ابتداي سر آستين شروع مي شود و به صورت يك خط كج تا زير بغل ادامه دارد.

مدل آستين كيمونو مانتو

ريشه اين نوع آستين به چشم بادامي ها برمي گردد و برگرفته از لباس هاي سنتي مردم ژاپن مي باشد. اين نوع داراي حلقه آستين منحني نيست و در واقع يك پارچه مستطيل شكل مي باشد كه طراحان مي توانند براي ايجاد مدل هاي مختلف آن خلاقيت زيادي به خرج دهند.

اين نوع در بين انواع مدل آستين مانتو، همراه با پارچه اصلي برش مي خورد و به طور جداگانه به لباس دوخته نمي شود. از طرفي ديگر اين نوع فوق العاده گشاد است و مي تواند بالاتنه و بازوهاي چاق را به خوبي پوشش دهد.

انواع مدل مچ آستين مانتو

خود آستين نيز داراي بخش هاي گوناگون است كه هر كدام تاثير خاصي در در زيباي لباس دارند. يكي از بخش هاي مهم و تاثيرگذار، مچ استين است. در ادامه شما را با انواع مدل سر آستين مانتو آشنا مي كنيم.

  • مچي پيلي دار
  • مچي كشي
  • مچي پاكتي
  • مچي ليفه اي
  • مچي دار
  • مچي چين دار

خريد مانتو در انواع مدل آستين و سر آستين

مانتو يكي از رايج ترين و پراستفاده ترين لباس ها در بين خانم هاست. اين لباس داراي قسمت هاي گوناگوني مانند يقه، استين و … مي باشد. هر كدام از بخش ها تاثير زيادي در زيبايي و سبك لباس دارد. در اين ميان انواع مدل آستين مانتو شيك و زنانه مي تواند بر فرم اندام و زيبايي شما تاثير فوق العاده اي داشته باشد. در اين مطلب شما را با با انواع مدل آستين و سر آستين مانتو اشنا كرديم؛ اگر شما قصد مشاهده و خريد مانتو در انواع مدل هاي گوناگون را داريد، ما به شما مزون آنلاين دريميس را پيشنهاد مي كنيم.

اين مجموعه توسط تيمي جوان اداره مي شود كه كار خريد و فروش انواع مانتو، لباس مجلسي و لباس عروس را براي شما راحت تر كرده است. شما از طريق مراجعه به سايت مزون دريميس به نشاني www.dreamiss.ir مي توانيد اقدام به خريد مانتو نو يا دست دوم نماييد. در صورتي كه مانتو دست دومي را تهيه كرديد مي توانيد با تغيير در مدل آستين آن مانتو جديدي را به وجود آوريد. درضمن از ويژگي هاي بارز اين مجموعه مي توان به پشتيباني، ارسال رايگان در تهران و ۲۴ ساعت ضمانت بازگشت وجه در صورت خريد آنلاين اشاره كرد.

برگرفته از مطلب مدل آستين مانتو ابروبادي : https://blog.dreamiss.ir/4938/مدل-آستين-مانتو/

منبع