ثامن تجارت؛ بزرگترین مرکز خرید ورق مسی

معرفي بهترين لباس هاي عروس با جديدترين مد ها

ثامن تجارت؛ بزرگترین مرکز خرید ورق مسی

۱۲ بازديد
ورق مسی یک فلز غیرآهنی و طبیعی است که در طول تاریخ برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده شده است. این کاربردها به دلیل انعطاف پذیری آسان، رسانایی الکتریکی و حرارتی بالای آن است که هنگام قرار گرفتن در معرض هوا به خود می گیرد.

ورق مسی یک فلز غیرآهنی و طبیعی است که در طول تاریخ برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده شده است. این کاربردها به دلیل انعطاف پذیری آسان، رسانایی الکتریکی و حرارتی بالای آن است که هنگام قرار گرفتن در معرض هوا به خود می گیرد. از مس هزاران سال است که برای ساخت ابزار، لوله کشی و عناصر تزئینی استفاده می شود. امروزه تقاضای زیادی برای استفاده در بسیاری از صنایع، به ویژه برای کاربردهای الکتریکی دارد.

ورق مس یک عنصر فلزی با نماد مس و عدد اتمی 29 است. این یکی از اولین فلزاتی است که حتی خیلی زودتر از طلا و نقره کشف شد. کشورهای عمده تولید کننده مس عبارتند از شیلی، پرو و ​​چین. اگرچه ایران معادن مس خود را دارد، اما همچنان از این کشورها واردات می کند تا نیاز شدید خود به این فلز را تامین کند. حدود 44 درصد از کل مصرف سالانه مس از قراضه های بازیافتی حاصل می شود، اما هنوز به طور متوسط ​​سالانه 300 میلیارد دلار برای واردات مس هزینه می کند.

ورق های مسی در گریدهای مختلفی از جمله C101، C110 و C112 ساخته شده اند و میزان مس موجود در آنها با یکدیگر فرق می کند ولی هر کدام از آنها 99 درصد فلز مس در خود دارند. نرخ هر کیلو ورق مس با توجه به گرید آن در قیمت ورق مسی باهنر تاثیر مستقیمی دارد. شیت های مس نازک و ضخیم به دلیل خواص بسیار؛ در طیف وسیعی از کاربردها، زمینه‌ها و صنایع مختلف ارزشمند است.

محبوب ترین آلیاژهای مس برنز و برنج هستند. هر یک از این آلیاژها خواص منحصر به فرد خود را دارند و در بسیاری از موارد مفید از عناصر ساختاری گرفته تا تزئینات روزمره ساخته می شوند. بدون شک درصد این نوع آلیاژها در هزینه ای که برا خرید ورق مسی مانند شیت استیل می کنید، متفاوت است؛ برای اطلاع از قیمت ورق استیل 316 بیشتر بخوانید. اما در ادامه به چند مورد از کاربرد ها و خواص ورق مس می پردازیم تا هنگام خرید آن با هیچگونه مشکلی مواجه نشوید.

خواص ورق های مس عبارتند از:

رسانایی ورق های مس: مس دارای بالاترین درجه رسانایی الکتریکی و حرارتی در بین تمام فلزات اصلی است. آلیاژهای مس به دلیل رسانایی بالا، استحکام ذاتی، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی به عنوان رسانای الکتریسیته منحصر به فرد هستند و مس را برای اتصالات و سایر کالاهای الکترونیکی مناسب می کند.

مقاومت ورق های مس: مس به دلیل نرمی، چکش خواری و خاصیت شکل پذیری عالی می تواند برای اهداف معماری استفاده شود. مس با افزودن سایر عناصر و آلیاژهای مس مانند برنج و فسفر برنز و نیکل تقویت می شود. خواص کششی در آلیاژهای مس دیده می شود که عملکرد بهتری از آلیاژهای آلومینیوم دارند، به فولادهای ضد زنگ همسان نزدیک می شوند و کاربردهای گسترده ای دارند. آلیاژهای مس می توانند در کوچک سازی قطعات الکترونیکی مفید باشند.

رنگ ورق های مس: تفاوت رنگ در آلیاژهای مس بیشتر به دلیل تفاوت در ترکیب شیمیایی است. مسی که آلیاژ نشده است رنگ مایل به قرمز دارد. هنگامی که عناصر بیشتری اضافه می شود، رنگ به زرد، برنز، نقره ای یا خاکستری تغییر می کند. هنگامی که این رنگ ها در معرض هوا قرار می گیرند، می توانند پتینه ایجاد کنند.

آیا به دنبال فلزی با خواص عالی برای استفاده در پروژه خود هستید؟ چه برای ساخت و ساز یا حتی دکوراسیون، استفاده از ورق مس را در نظر بگیرید. شما برای اطلاع از قیمت و خرید ورق مس باهنر می توانید نشانی اینترنتی https://www.samentejarat.com در فضای وب جست و جو کنید. با خواص شگفت انگیز آن که تقریباً برای انواع کاربردها مناسب است، هرگز نمی توانید با این فلز اشتباه کنید. علاوه بر این، شما انتخاب های زیادی دارید زیرا مس دارای بیش از صد تنوع مختلف است.
منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.