برنج گیلان کشت اعلاترین برنج ایرانی

معرفي بهترين لباس هاي عروس با جديدترين مد ها

برنج گیلان کشت اعلاترین برنج ایرانی

۱۵ بازديد

برنج ایرانی را در هر نقطه ایران می‌توانید پیدا کنید؛ اما بهترین برنج را در شمال ایران کشت می‌کنند که هم از عطر خوشی برخوردار است و هم طعم دل‌انگیزی دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گیلان کشت، برنج گیلان از برنج‌هایی که در سایر نقاط شمال ایران کاشته می‌شود خوش‌طعم‌تر و دانه بلندتر است. 

برنج گیلان کشت اعلاترین برنج ایرانی

اگر روزی کسی از شما سوال بپرسد بهترین برنجی که می‌توان هنگام خرید برنج در ایران تهیه نمود، کدام برنج است؟ حتما با دانش کافی به این سوال پاسخ دهید. چرا برنج گیلان از دیگر برنج‌ها مرغوب‌تر و اعلاتر است؟ مگر این برنج را در خاکی از طلا می‌کارند؟ یا آب مصرفی برای آن از آسمان نیامده است؟ این‌ها سوالاتی است که بسیاری می‌شنوید و باید به آن‌ها پاسخ دهید.

علت اعلا و مرغوب بودن برنج گیلان

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توانید برای مرغوبیت برنج‌های شمال بیان کنیم، ویژگی‌ها و صفات این برنج‌ها است. ما در این مطلب به بررسی ویژگی‌های هر برنج می‌پردازیم تا شما پاسخ تمامی سوالات خود را به دست آورید. 

برنج باکیفیت صدری دم‌سیاه گیلان

یکی از نمونه‌های اعلای برنج گیلان کشت برنج دم‌سیاه صدری است. رنگ سفید و عطر خوش برنج‌های دم‌سیاه، با رگه‌ای نازک از رنگ کرم روشن که بر روی این دانه‌های برنج وجود دارد، برنج‌های دم‌سیاه صدری را به نمونه‌ای اعلا در میان برنج‌های ایرانی تبدیل کرده است. 

برنج‌های صدری و هاشمی هر دو از نمونه‌های مرغوب برنج گیلان کشت هستند؛ اما باوجود شباهت‌های زیاد، تفاوت‌های کمی هم با هم دارند. البته کمتر کسی می‌تواند این برنج‌های گیلانی را از هم تشخیص دهد. می‌توانیم شباهت زیاد این دو نوع برنج به یکدیگر را، به شباهت برادرانه تعبیر کنیم. 

معمولاً در یک هکتار زمین وقتی هر دو برنج صدری و هاشمی را کشت نماییم، متوجه خواهیم شد که محصول به‌دست‌آمده از برنج صدری نسبت به برنج‌ هاشمی کمتر می‌شود. این یکی از تفاوت‌های بارز این دو برنج گیلان کشت است. 

برنج گیلان کشت

برنج مرغوب هاشمی

برنجی دانه بلند که می‌تواند با برنج محسن رقابت کند، ولی به دلیل خوش پخت بودن و طعم عالی‌اش، همیشه در صدر جدول قرار می‌گیرد. برنج‌ هاشمی در یکی از روستاهای گیلان کشف شد. پس‌ازآن در میان لیست برنج گیلان کشت خود را به آوازه‌ای فوق‌العاده رساند.

این برنج پس‌ از آن به‌صورت گسترده‌ای در مازندران و گیلان کشت شد. به‌قدری این برنج طرفدار یافت که امروزه بر سر هر سفره ایرانی حتما برنج‌ هاشمی را خواهید یافت. البته مدتی است که تمامی برنج گیلان کشت از قیمت بالایی برخوردار شده‌اند؛ اما این مسئله هم از محبوبیت این برنج کم نکرد.

این برنج در برابر هرگونه آفتی بسیار مقاوم است. از این‌ رو از جمله مرغوب‌ترین و اعلاترین برنج‌های طعم دار ایرانی به شمار می‌رود. به‌راحتی می‌توانید این برنج بی‌نظیر را از طریق برنج گیلان کشت خریداری و مصرف کنید. 


منبع:/https://gilankesht.ir/product-category/products

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.